مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 08:162020-04-08سياسي

شرکت 1200 هنرآموز در دوره های آموزشی صنایع دستی لرستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از شرکت هزار و 258 هنرآموز در دوره های آموزشی صنایع دستی این استان طی سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، از برگزاری 29 دوره آموزشی صنایع دستی، سال 98 در لرستان خبر داد.

وی، گفت: این دوره های آموزشی به صورت 4 دوره سه ماهه در سطح 11 شهرستان و روستاهای استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه هزار و 258 هنرآموز و دو هزار و 389 هنرجو در این دوره ها شرکت کرده اند، افزود: شرکت کنندگان در این کلاس ها با فنون گلیم بافی، چرم دست دوز، ماشته بافی، جاجیم بافی، صنایع چوب، پاپیه ماشه (کاغذسازی سنتی)، قلمزنی، خراطی چوب، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سوزن دوزی، چوغا بافی، ورشوسازی، منبت کاری و حصیر و کپو بافی آشنا شدند.

قاسمی، در ادامه به برگزاری 6 دوره آموزشی شاغلین صنایع دستی با شرکت 197 اشاره و بیان داشت: در این مدت اعضای خوشه بافت استان نیز دوره های آموزش رنگرزی و ریسندگی سنتی را پشت سر گذاشتند.

وی، اضافه کرد: تهیه و تدوین استاندارد آموزشی در رشته های ماشته و گلیم بافی با همکاری آموزش و پرورش استان و برگزاری 3 تور آموزشی برای اعضای خوشه بافت استان در استان های فارس، قم و ایلام از دیگر اقدامات صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت 1200 هنرآموز در دوره های آموزشی صنایع دستی لرستان

شرکت 1200 هنرآموز در دوره های آموزشی صنایع دستی لرستان