مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 10:102020-04-08سياسي

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار


«میراث مرتضی» به منظور گرامی داشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید آوینی از شبکه های افق و چهار سیما پخش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، با توجه به شرایط ویژه اجتماعی و عدم برگزاری هرگونه مراسم و تجمع با مشورت اعضای شورای مرکزی ستاد، تصمیم گرفته شد بیست و هفتمین مراسم سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی امسال به صورت برنامه های تلویزیونی با سه محور شخصیت شناسی شهید آوینی، نگاه آوینی به سینما و تفکرات آوینی در حوزه تمدنی با عنوان میراث مرتضی را تولید و به صورت گسترده در شبکه های مختلف سیما به روی آنتن بروند.

مصطفی پورمحمدی کارگردان ویژه برنامه میراث مرتضی گفت: تولید مستندهای روایت فتح در سالهای دفاع مقدس، یکی از شاخص ترین تجربه های تلویزیونی آن سالها بود که ابتدا در گروه جنگ و سپس در گروه روایت فتح پیگیری شد.

لحن، زبان و جهان خلق شده در این مستندها، تجربه منحصربه فردی از تولید مستند جنگی به حساب می آمد که نقش سید مرتضی آوینی دربه دست آمدن این لحن و زبان، نقشی انکار ناپذیر بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به سه دهه از شهادت سید مرتضی آوینی، مستندهای روایت فتح همچنان در حافظه ایرانیان ماندگار است و حتی در مواردی راه خود را به خارج از مرزهای ایران نیز باز کرده و دستمایه پژوهش های سینمایی و فرهنگی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار