مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 13:252020-04-08سياسي

عشایر جنوب کرمان خردادماه کوچ می کنند


حمزه احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق، هر سال از تاریخ 20 اسفندماه در منطقه جنوب کرمان اجرا می شود و تا 20 اردیبهشت ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع ادامه دارد ولی امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می تواند حداکثر تا 15 روز به تاخیر بیفتد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی در جنوب کرمان عشایر این منطقه می توانند کوچ خود را تا زمانی که شرایط جوی و پوشش گیاهی مناسب است به تعویق بیندازند زیرا دام های عشایر با گرم شدن هوا در مناطق قشلاقی نمی توانند دوام بیاورند.

وی اظهار داشت: این تغییر در زندگی عشایری ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد اما در شرایط مقابله با کرونا، همچنان که زندگی جوامع شهری و روستایی دستخوش تغییر شده جامعه عشایری هم ناخواسته درگیر این تغییرات است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به بارندگی های اخیر و مناسب بودن شرایط جوی و پوشش گیاهی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بهتر است عشایر از کوچ بهاره خوداری کنند و تا مساعد شدن شرایط همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین جوامع عشایری و جلوگیری از انتقال این ویروس از طریق عشایر، ضرورت دارد تا کوچ نشینان، کوچ خود به مناطق ییلاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر جنوب کرمان خردادماه کوچ می کنند

عشایر جنوب کرمان خردادماه کوچ می کنند