مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 16:402020-04-08بين الملل

ائتلاف نوری المالکی: برهم صالح عامل بروز مشکل سیاسی جدید در عراق است


ائتلاف دوله القانون رییس جمهور عراق را به دلیل سلب حق انتخاب نخست وزیر از جریان های شیعی، عامل ایجاد مشکل سیاسی جدیدی در عراق دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی روز چهارشنبه رییس جمهور عراق را متهم کرد که با غلبه بر حق بزرگترین فراکسیون  برای تعیین نامزد نخست وزیری مشکلی بین جناح ها ایجاد کرده است و به جای اینکه بخشی از راه حل باشد، بحران جدیدی را ایجاد کرده است.

بهاء النوری عضو ائتلاف  دوله القانون در پارلمان عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: رییس جمهور با گذشتن از حق فراکسیون اکثریت شیعی و نامزد کردن الزرفی مشکل جدیدی درست کرد .

وی افزود: از لحاظ قانونی رییس جمهور فقط حق دارد نامزد معرفی شده به وی را مامور تشکیل کابینه کند، اما برهم صالح  با اقدام به معرفی نامزد نخست وزیری از طرف خودش و مامور کردن وی به تشکیل کابینه مشکل جدیدی درست کرد یعنی به جای اینکه بخشی از راه حل باشد یا در حل مشکل سهیم باشد مشکل جدیدی خلق کرد .

النوری گفت: اکثر گروه ها با نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری موافقند، اما این پارلمان است که باید به ماموریت الزرفی پایان دهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف نوری المالکی: برهم صالح عامل بروز مشکل سیاسی جدید در عراق است

ائتلاف نوری المالکی: برهم صالح عامل بروز مشکل سیاسی جدید در عراق است