مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 03:252020-04-09اقتصادي

ذخیره سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت 50 درصد کمتر است


منصور شیشه فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارندگی های اخیر افزود: مجموع بارش ها در سرشاخه های زاینده رود و کوهرنگ از ابتدای سال زراعی جاری (مهر 98) تا کنون یک هزار و 23 میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 15 درصد کاهش یافته است.

حجم سد زاینده رود در اواسط فروردین پارسال حدود 350 میلیون و در اواسط اردیبهشت پارسال حدود 650 میلیون متر مکعب بود و با توجه به بارش های بسیار خوب سال گذشته حجم آن در اواخر فصل بهار به حدود 800 میلیون متر مکعب رسید.

ظرفیت کامل این سد 1.

4 میلیارد متر مکعب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین با بیان اینکه خروجی سد زاینده رود از پانزدهم فروردین امسال برای ادامه کشت غلات کشاورزان اصفهان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: این رهاسازی تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین میزان بارش استان در سال زراعی جاری تا کنون را 113 میلی متر اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 13 درصد کاهش دارد که بیشترین کاهش ها مربوط به مناطق مرکزی و شرقی استان است.

شیشه فروش با اشاره به ورود سامانه جوی ناپایدار به استان اصفهان و بارش هایی که در مناطق مختلف وجود داشت، گفت: این بارش ها در مناطق غربی روان آب ایجاد کرد اما من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت 50 درصد کمتر است

ذخیره سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت 50 درصد کمتر است