مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 09:162020-04-09پزشكي

دانشمندان سلول های مغزی افزایش دهنده عمر انسان را کشف کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در حالی که بسیاری از ما انسان ها نگران تجمع پروتیین ها درون مغز با بالا رفتن سن و احتمال بروز بیماری آلزایمر یا انواع دیگری از بیماری های مغزی عصبی هستیم، - دانشمندان آمریکایی سلول هایی را در مغز کشف کرده اند که علاوه بر جلوگیری از تحلیل عضلانی، می توانند عمر انسان را هم افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در حالی که بسیاری از ما انسان ها نگران تجمع پروتیین ها درون مغز با بالا رفتن سن و احتمال بروز بیماری آلزایمر یا انواع دیگری از بیماری های مغزی عصبی هستیم، از این موضوع آگاه نیستیم که احتمال تجمع برخی پروتیین ها در عضلات ما هم وجود دارد که در سنین بالا می تواند موجب تحلیل عضلانی شوند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به تازگی نوعی از سلول های مغزی را یافتند که به از بین رفتن این پیچیدگی ها در بدن کرم ها و موش-ها کمک کرده و عمر آن ها را طولانی تر می کنند.

این کشف به ساخت دارو هایی کمک می کند که قادرند سلامت عضلانی را به همراه داشته باشند و طول عمر انسان را افزایش دهند.

آن ها دریافتند که چهار سلول گلیال در مغز کرم ها واکنش استرسی را در سلول های کل بدن تحت کنترل می گیرد و در نتیجه طول عمر کرم ها را تا 75 درصد بالا می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان سلول های مغزی افزایش دهنده عمر انسان را کشف کردند

دانشمندان سلول های مغزی افزایش دهنده عمر انسان را کشف کردند