مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 09:552020-04-09سياسي

آب موردنیاز 711 هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب تامین شد


علی سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی زیرپوشش سامانه گرمسیری به خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 120 هکتار زیرکشت گوجه فرنگی نشایی قرار گرفته و بقیه به غلات اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: کشت نشایی 120 هکتار گوجه فرنگی در روستای امام عباس دهستان جگیران اقدامی بی سابقه و یک تحول مهم در عرصه جهش تولید و اشتغالزایی در منطقه محسوب می شود که از نعمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی به مرزداران و مرزبانان غیور این خطه است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: سامانه گرمسیری هدیه بزرگی است که به مردم این منطقه از سوی نظام جمهوری اسلامی اختصاص یافته و با پیگیری های مسوولان باعث آبادانی و عمران این منطقه می شود.

سه هزار و 650 هکتار از شبکه های آبیاری اصلی و فرعی سامانه آبیاری گرمسیری در حوزه جگیران شهرستان سرپل ذهاب احداث شده است.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با 150 هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح 50 هزار هکتار از زمین های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب موردنیاز 711 هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب تامین شد

آب موردنیاز 711 هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب تامین شد