مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 05:152020-04-10بين الملل

امارات برای تقویت شبه نظامیان خلیفه حفتر به اسراییل متوسل شد


برخی منابع آگاه گزارش دادند که امارات به منظور تقویت پدافند هوایی نیروهای شرق لیبی تحت امر «خلیفه حفتر» جهت مقابله با پهپادهای نیروهای غرب لیبی با رژیم صهیونیستی قرارداد نظامی امضا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از گذشت یک سال از حملات شبه نظامیان تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی و ناکامی آن ها در ورود به شهر، اکنون درگیری ها در این شهر وارد فاز جدیدی شده است.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

دولت فائز السراج در غرب لیبی از حمایت های ترکیه برخوردار است و پهپادهایی که ترکیه در اختیار آن قرار داده است، برتری خود را در میدان نبرد با شبه نظامیان تحت امر حفتر ثابت کرده و خسارت های زیادی را به این شبه نظامیان وارد کرده است.

وبگاه العربی الجدید به نقل از برخی منابع خاص گزارش کرد که امارات به عنوان بزرگ ترین متحد حفتر قراردادی را با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه دفاع هوایی پیشرفته و تجهیز شبه نظامیان حفتر به این سامانه امضا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات برای تقویت شبه نظامیان خلیفه حفتر به اسراییل متوسل شد

امارات برای تقویت شبه نظامیان خلیفه حفتر به اسراییل متوسل شد