مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 01:452020-04-10حوادث

مراتع میان بند استان های همجوار سمیرم میزبان عشایر شدند


علی پورعسگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح دومین اقدام موثر به منظور پیشگیری از کوچ عشایر بعد از توقیف 13 کامیون حامل دام در هفته گذشته اظهارداشت: اعضای این گروه عازم استان فارس و شهرستان های کامفیروز، سده و سپیدان این استان شدند تا جلوی کوچ زودهنگام را بگیرند.

به گفته وی نیروهای یگان حفاظت این اداره از پاسگاه مرزی زمان کهریز سمیرم از طریق محور خسروشیرین استان فارس، به سمت این شهرستان های قشلاقی عزیمت کردند و نتایج خوبی گرفتند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم ادامه داد: ماموران این یگان در طول مسیر خود با تعدادی از خانوارهای عشایری که حدود هفت هزار راس دام داشتند گفت و گو داشتند و پس از آن با جنگلبانان شهرستان های آباده و کامفیروز استان فارس جلسه ای برگزار کردند.

پورعسگر با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت سمیرم شرایط شهرستان را برای همکاران خود در استان همجوار شرح دادند، افزود: با توجه به آماده نبودن مراتع سمیرم برای پذیرش دام، شیوع ویروس کرونا و ادامه بارندگی های شدید بهار، هر شهرستان به سهم خود میزبان عشایر در مراتع و میان بندها باشند تا زمان کوچ در مسیر به شکل سنتی طی شده و طولانی تر شود.

وی نتیجه مهم و اثربخش این نشست و تعامل مشابه را حفظ و حراست از مراتع و طبیعت خدادادی هر 2 استان عنوان کرد و از عشای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراتع میان بند استان های همجوار سمیرم میزبان عشایر شدند

مراتع میان بند استان های همجوار سمیرم میزبان عشایر شدند