مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 03:162020-04-10اقتصادي

طرح حفاظت از بذور گیاهان مرتعی در استان مرکزی انجام شد


دکتر علی فرمهینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده بی رویه از گیاهان مرتعی در عرصه های منابع طبیعی کشور در سال های اخیر برخی از این گونه ها را در معرض نابودی قرار داده است.

وی ادامه داد: منابع ژنتیکی به عنوان پایه ای برای پایداری تولید مواد کشاورزی و منابع طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و چرای بی رویه دام و نوسانات آب و هوایی در بسیاری از مناطق کشور موجب تغییرات در تنوع گونه ای و از بین رفتن گونه های مرغوب و خوش خوراک شده است.

پژوهشگر و عضو هیات علمی بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: از مجموع29 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت استان حدود 17 هزار کیلومتر مربع معادل 60 درصد مساحت استان را مراتع پوشش داده اند که عمده این اراضی تحت چرای سنگین دام قرار دارند.

فرمهینی اظهار داشت: در راستای حفظ منابع ژنتیکی گونه های مرتعی استان مرکزی، طرح های جمع آوری بذور مرتعی استان در 2 مرحله در گذشته انجام شده و در این طرح مرحله سوم آن انجام شده است.

وی ادامه داد: مرحله سوم این طرح به مدت پنج سال و در مناطق مختلف استان مرکزی انجام و 397 نمونه بذر گیاهان مرتعی شامل 56 نوع گونه، 36 نوع جنس و 11 نوع خانواده از سطح مراتع استان جمع آوری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح حفاظت از بذور گیاهان مرتعی در استان مرکزی انجام شد

طرح حفاظت از بذور گیاهان مرتعی در استان مرکزی انجام شد