مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 04:502020-04-11اقتصادي

70 درصد اراضی کشاورزی فریدن به سیستم آبیاری بارانی مجهز شده است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن با اشاره به رتبه نخست فریدن در اجرای سیستم نوین آبیاری بارانی، گفت: 70 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن به سیستم های نوین آبیاری بارانی مجهز شدند.

- حسن احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی آبی و دیمی شهرستان فریدن حدود سه هزار و 400 هکتار است که هشت هزار کشاورز از این اراضی استفاده دارند.

وی گفت: یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان، شهرستان فریدن است به طوری که در سال های گذشته در زمینه تولید سیب زمینی، پیاز و چغندرقند و همچنین اجرای شبکه نوین آبیاری دارای رتبه اول استانی بوده است.

کاهش کشت کلزا در فریدن مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن افزود: حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن اختصاص به پرورش محصولات گندم، جو، یونجه و حبوبات دارد.

وی اضافه کرد: بیش از 800 هکتار از اراضی فریدن اختصاص به پرورش محصولات باغی، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه ای و همچنین قارچ خوراکی دارد، سال 98 به دلیل برخی مشکلات میزان سطح کشت کلزا کاهش داشت در حالی که سال های ماقبل آن شهرستان فریدن بالاترین سطح کشت کلزا را داشت.

پرورش 110 هزار رأس دام سبک در فریدن احمدی با بیان اینکه شهرستان فریدن در پرورش بوقلمون گوشتی رتبه دوم و در زمینه تولید شیر رتبه ششم استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد اراضی کشاورزی فریدن به سیستم آبیاری بارانی مجهز شده است

70 درصد اراضی کشاورزی فریدن به سیستم آبیاری بارانی مجهز شده است