مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 04:502020-04-11بين الملل

مبارزه با پرواززدگی و اسهال به روش دارپا


آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی(DARPA) متعلق به وزرات دفاع آمریکا اعلام کرد قصد دارد یک سازگار کننده مسافرتی برای بدن انسان برای جلوگیری از پرواززدگی و اسهال سربازان توسعه دهد.

- آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی(DARPA) متعلق به وزرات دفاع آمریکا اعلام کرد قصد دارد یک سازگار کننده مسافرتی برای بدن انسان برای جلوگیری از پرواززدگی و اسهال سربازان توسعه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، این برنامه که آنها قصد توسعه آن را دارند آداپتر (ADAPTER) نام دارد و مخفف عبارت ابزار پیشرفته سازگاری و حفاظت برای آمادگی محیطی (ADvanced Acclimation and Protection Tool for Environmental Readiness) است و هدف آن تولید یک وسیله الکترونیک زیستی قابل کاشت یا خوراکی برای کمک به سربازان به منظور جلوگیری از پرواززدگی و اسهال است.

هر فردی که تجربه مسافرت در مسافت های طولانی با هواپیما را داشته باشد می داند که موضوع پرواززدگی و اسهال بسیار رخ می دهد.

پرواززدگی یا جت لگ یک وضعیت فیزیولوژیک است که به دلیل تغییرات ریتم شبانه روزی بدن اتفاق می افتد و ناشی از مسافرت های طولانی است که در آن تنظیم خواب فرد به علت اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز به هم می ریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با پرواززدگی و اسهال به روش دارپا

مبارزه با پرواززدگی و اسهال به روش دارپا