مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 05:002020-04-11پزشكي

بدون تجویز پزشک ویتامین D نخورید


نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با تایید تاثیر مصرف ویتامین D درزمینهافزایش ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا، نسبت به مصرف خودسرانه این نوع ویتامین هشدار داد.

- ایسنا/کرمانشاه نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با تایید تاثیر مصرف ویتامین D درزمینهافزایش ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا، نسبت به مصرف خودسرانه این نوع ویتامین هشدار داد.

فرزاد بابایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش توصیه های تغذیه ای برای مقابله با این بیماری، گفت: در برخی از این توصیه ها بر مصرف ویتامین D تاکید شده و افزایش مصرف این ویتامین را راهی برای مقابله با کرونا عنوان کرده اند.

این کارشناس تغذیه افزود: ویتامین D طبق بررسی های صورت گرفته دارای برخی تاثیرات بر روی سیستم ایمنی بدن است و آن طور که مشخص است کمبود این ویتامین می تواند شانس ابتلا به کرونا را افزایش دهد، بنابراین توصیه بر مصرف این ویتامین است.

بابایی با بیان اینکه ویتامین D از نظر پزشکی یک شبه هورمون محسوب می شود، گفت: این ویتامین میتواند خود را به هسته سلول رسانده، به داخل آن نفوذ کند و سلول را وادار به انجام یک سری کارها از جمله تولید برخی پروتیین ها کند و با توجه به اینکه این ویتامین در تولید یا عدم تولید برخی مواد نقش دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون تجویز پزشک ویتامین D نخورید

بدون تجویز پزشک ویتامین D نخورید