مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 05:472020-04-11اقتصادي

کرونا و میزبانی غریبانه تالاب میقان از مهاجران کنارآبزی


تالاب میقان اراک در 15کیلومتری شمال شهر اراک واقع شده که یکی از سرمایه های گران بها و کم نظیر زیست محیطی استان مرکزی است و به عنوان یکی از 10 تالاب مهم کشور جلوه های زیبایی از تنوع زیستی و ارزش های اکولوژیک را در خود جای داده است.

بهار امسال به دلیل شیوع کرونا این تالاب در فصل کوچ بهاره، پذیرای علاقه مندان طبیعت و دوستداران محیط زیست نیست و امسال از میهمانی و فرش قرمز برای میزبانی این مهاجران کنارآبزی خبری نیست.

این تالاب کویری با وسعت 25 هزار هکتار به عنوان یکی از مناطق شکار ممنوع در حفاظت محیط زیست استان مرکزی است و این محوطه بکر و امن یکی از زیستگاه های قدیمی و اصلی پرندگان مهاجر و حیات وحش منطقه است و این روزها پذیرای شمار زیادی از گونه های پرندگان مهاجر است.

البته این تالاب زیبا هر ساله و در ایام نوروز پذیرای سیل خروشانی از میهمانان نوروزی بود اما امسال و در شرایط حساس و بنا به دستور پدافند زیستی استان مرکزی و برای کاهش شیوع ویروس کرونا، پذیرای هیچ مسافر نوروزی و حتی شهروندان اراکی نیست.

پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی در حال کوچ به تالاب میقان اراک هستند و هر ساله در فصل پاییز، کوچ پرندگان از مناطق سردسیر در سیبری به سمت زیستگاه های استان مرکزی آغاز می شود و با سرد شدن هوا این پرندگان در ماه های پایانی سال به نقاط گرم جنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و میزبانی غریبانه تالاب میقان از مهاجران کنارآبزی

کرونا و میزبانی غریبانه تالاب میقان از مهاجران کنارآبزی