مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 06:062020-04-11فرهنگي

تولید 2 اثر جدید آهنگساز آلبوم «شمس جان» با محوریت حکایات مثنوی معنوی


به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عماد توحیدی آهنگساز آلبوم شمس جان با اشاره به تولید 2 اثر دیگر به نام های ضیاء الحق و صلاح الحق با محوریت حکایات مثنوی معنوی توضیح داد: - تولید 2 اثر جدید آهنگساز آلبوم شمس جان با محوریت حکایات مثنوی معنوی عماد توحیدی آهنگساز آلبوم شمس جان از تولید 2 اثر دیگر به نام های ضیاء الحق و صلاح الحق با محوریت حکایات مثنوی معنوی خبر داد.

به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عماد توحیدی آهنگساز آلبوم شمس جان با اشاره به تولید 2 اثر دیگر به نام های ضیاء الحق و صلاح الحق با محوریت حکایات مثنوی معنوی توضیح داد: سرودن مثنوی معنوی به عنوان یک شاهکار جاوید معرفتی در ادبیات جهان مرهون وجود سه شخصیت مهم و تاثیرگذار در زندگانی مولانا جلال الدین بوده است و اینان شمس تبریزی، حسام الدین چلبی و صلاح الدین زرکوب بوده اند.

ضمن اینکه در مناقب العارفین از مولانا جلال الدین محمد بلخی نقل است: شمس الدین به مثابت آفتاب است و شیخ صلاح الدین درمرتبهٔ ماه است و حسام الدین چلبی میانشان ستاره ای است روشن و رهنما.

وی ادامه داد: در آلبوم اول، حکایت پادشاه و کنیزک به مناسبت مضمون و اشارات داستان، شمس جان نام گرفت و این آغازی بر سه گانه ای است که متکی بر روایت سه حکایت نغز و پرمغز مثنوی معنوی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2 اثر جدید آهنگساز آلبوم «شمس جان» با محوریت حکایات مثنوی معنوی

تولید 2 اثر جدید آهنگساز آلبوم «شمس جان» با محوریت حکایات مثنوی معنوی