مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 07:162020-04-11اقتصادي

قاچاق دام در خراسان شمالی 17 درصد کاهش یافت


ابراهیم تقوایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقصد دام های قاچاق کشف شده عمدتا به مقصد استان های شمالی و تهران بود.

وی گفت: در این بازه زمانی همچنین 993 راس دام سبک و 65 راس دام سنگین بدون دریافت مجوزهای دامپزشکی، به صورت غیرمجاز در داخل استان جابه جا شد.

تقوایی از جمله علل قاچاق دام در استان را بیمار بودن دام، هویت گذاری نکردن با پلاک های بارکددار، حمل به مقاصد نامعلوم و با خودرو های غیربهداشتی، منفعت طلبی و سود جویی و فرار از دریافت مجوزهای لازم برای کنترل دام در مبدا و مقصد دانست.

وی با بیان اینکه با کنترل راه ها میزان قاچاق دام نسبت به سال گذشته کمتر شده است گفت: کنترل راه ها توسط پلیس و گشت مشترک جاده ای دامپزشکی و نیروی انتظامی، برگزاری پست قرنطینه دامی سیار و ثابت، لینک شدن سامانه دامپزشکی با سامانه برخط اداره کل راهداری و عدم صدور بارنامه بدون مجوز قرنطینه، کنترل محموله در مبدا و مقصد، شناسایی و صدور کد رهگیری برای خودرو های حمل دام و فرآورده های خام دامی از دلایل کاهش قاچاق دام است.

تقوایی گفت: سال گذشته، 22 هزار و 150 کلیوگرم شیر خام، 47 هزار و 838 کیلوگرم تخم مرغ، هزار و 655 عدد کندوی زنبور عسل، سه هزار کیلوگرم کود دام، 10 هزار کیلوگرم کود طیور، 34 هزار و 212 قطعه جوجه و مرغ زنده، 130 کیلوگرم ماهی زنده، 16 هزار و520 کیلوگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق دام در خراسان شمالی 17 درصد کاهش یافت

قاچاق دام در خراسان شمالی 17 درصد کاهش یافت