مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-11بين الملل

آمادگی آمریکا برای مذاکره راهبردی جدید با عراق؛ خروج نیروها را بررسی می کنیم


معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام آمادگی کشورش برای آغاز دور جدیدی از گفت و گوی راهبردی با عراق، رییس هیأت مذاکره کننده با کشور عراق را معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عراقی امروز شنبه اعلام کردند که دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای دور جدیدی از گفت و گو ی استراتژیک با عراق، رییس هیأت مذاکره کننده با عراق را معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری بغداد الیوم ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دولت رییس جمهور ترامپ، فراهم کردن مقدمات برای برگزاری دور جدیدی از گفت و گوی استراتژیک با عراق را ادامه می دهد؛ مرحله ای که وزیر مایک پامپئو آن را ابتدای این هفته مطرح کرده بود و زمان آن را در نیمه ماه ژوئن آینده تعیین کرده بود .

دیوید شنکر ادامه داد: دولت آمریکا هیأتی به ریاست سفیر دیوید هیل تشکیل خواهد داد؛ این هیأت اعضایی از چند وزارت خانه در بر خواهد داشت از جمله وزارت خزانه داری، دفاع و.

.

شنکر توضیح داد: بغداد اگر شراکت استراتژیکی با آمریکا برقرار کند، نیازمند اتخاذ گام هایی قانع کننده است .

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از مقامات عراقی خواست که اگر خواستار حضور نیروهای ائتلاف در عراق هستند، با اتخاذ اقداماتی از آنها حفاظت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی آمریکا برای مذاکره راهبردی جدید با عراق؛ خروج نیروها را بررسی می کنیم

آمادگی آمریکا برای مذاکره راهبردی جدید با عراق؛ خروج نیروها را بررسی می کنیم