مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 13:152020-04-11سياسي

طراح فرار از زندان سقز محکومیت سیاسی نداشته است


محمد جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حکم اعدام مصطفی سلیمی در سال 83 در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر شده و دلیل طولانی شدن اجرای حکم بررسی پرونده او در کمیسیون عفو و دیوان عالی کشور بوده است.

وی یادآور شد: پرونده این محکوم، سه مرحله در کمیسیون عفو و 2 مرحله در دیوان عالی کشور مطرح شد و همین امر علت عدم اجرای حکم اعدام او ناکنون بوده است.

جباری با اشاره به اینکه بازگرداندن محکومی از خارج از کشور زمان بر است و ظرف چند روز ممکن نیست، اضافه کرد: برخلاف ادعاهای صورت گرفته این محکوم پس از فرار از زندان از کشور خارج نشده بود و در شهر بانه دستگیر شد.

وی با تشکر از مردم برای کمک به دستگیری فراریان زندانی افزود: با توجه به اینکه این فرد سابقه سرقت مسلحانه، شرارت و ایجاد رعب و وحشت داشت خود مردم اطلاعاتی به ماموران انتظامی و امنیتی دادند که در دستگیری این محکوم موثر بوده است.

جباری پیشتر گفته بود: جرم این محکوم سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اظهار داشت: در کنار همه این جرایم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت 2 نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراح فرار از زندان سقز محکومیت سیاسی نداشته است

طراح فرار از زندان سقز محکومیت سیاسی نداشته است