مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 03:062020-04-11اقتصادي

250 هکتار بیابان در تایباد نهال کاری شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وسعت کانون بحران فرسایش بادی قلعه خاکی خرگوشی در این شهرستان را 28 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به وسعت زمین های بیابانی اجرای طرح تثبیت شن و مقابله با پدیده بیابان زایی، اولویت نخست، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

محمدرضا علی پور افزود: در این راستا با هزینه هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 38 هزار گونه اصله نهال تاغ به عنوان بهترین گونه متناسب با اقلیم آب و هوایی در این منطقه کاشته شد.

وی ادامه داد: این منطقه از نظر وسعت یکی از مهمترین کانون های فرسایش بادی در خراسان رضوی است و قسمتی از این کانون در حوزه استحفاظی شهرستان تربت جام قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد به جایگاه کانون بحران حاجی آباد این شهرستان اشاره کرد و گفت: محدوده این کانون بحران از نوار مرزی دوغارون شروع شده و تا روستای میرزا آقابیک ادامه دارد و تاکنون افزون بر دو هزار و 600 هکتار از وسعت این کانون نهال کاری شده است.

خراسان رضوی 15 کانون بحران فرسایش بادی در 17 منطقه و 15 شهرستان دارد، 75 درصد وسعت این استان در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد و یک میلیون و 651 هزار و 511 هکتار از زمین های آن در مناطق بیابانی متاثر از ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 هکتار بیابان در تایباد نهال کاری شد

250 هکتار بیابان در تایباد نهال کاری شد