مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 03:562020-04-12اقتصادي

اعتبارات قطره چکانی برای مرمت بناهای تاریخی قزوین کافی نیستند


احسان نورانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان قزوین 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که بدون شک کفاف برنامه های مورد نظر در این حوزه را نمی دهد، چرا که قزوین از بناهای متعدد و شاخص تاریخی برخوردار است که همگی به نوعی نیازمند مرمت، ساماندهی و حفاظت هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولت محدود است،اظهار داشت: باید برای مرمت و صیانت از بناهای تاریخی از ظرفیت های دیگر همچون بخش خصوصی و کمک های مردمی و فرهنگ سازی در راستای صیانت از بناها استفاده کرد.

نورانی اظهار داشت: نیاز مرمتی بناهای تاریخی قزوین چیزی حدود 10 برابر بیشتر از اعتبار در نظر گرفته شده است که البته با احتساب تملک هایی که باید برای اجرای طرح هایی چون ساماندهی دولتخانه صفوی انجام شود این عدد شاید به بیش از 20 برابر افزایش یابد.

این مسوول گفت: از آنجا که اعتبارات میراث فرهنگی محدود است، سعی و تلاش شده تا هزینه کرد آنها در خصوص مرمت بناهای تاریخی با اولویت و به شکل بسیار دقیق انجام شود.

نورانی در ادامه با اشاره به بارندگی های شدید چند روز گذشته،گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی از روزهای قبل در برخی بناهای در معرض آسیب پوشش های پلاستیکی برای جلوگیری از خسارت به آنها نصب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات قطره چکانی برای مرمت بناهای تاریخی قزوین کافی نیستند

اعتبارات قطره چکانی برای مرمت بناهای تاریخی قزوین کافی نیستند