مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 07:552020-04-12اقتصادي

کشف 4124 پرونده قاچاق توسط گمرک در 98


مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران از کشف چهار هزار و 124 فقره پرونده قاچاق به ارزش سه هزار و 73 میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی خود) کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از رادیو اقتصاد رضا گلی از کشف 4124 پرونده قاچاق توسط گمرک در 98 خبر داد و گفت: علاوه بر این 20 هزار و 64 فقره پرونده به ارزش دو هزار و 320 میلیارد تومان کاشف غیر گمرک بوده یعنی سایر سازمان های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند.

وی اظهارداشت: پرونده های قاچاق می تواند شامل لوازم خانگی، پوشاک، اقلام لوکس و بسیاری موارد دیگر باشد.

مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.

وی همچنین در خصوص سئوالی مبنی بر کاهش حجم قاچاق در اثر شیوع کرونا افزود: بطور طبیعی با کم رنگ شدن تجارت و کاهش واردات از مبادی رسمی حجم قاچاق هم کم می شود.

گلی اظهارداشت: واقع امر اینکه با افزایش تشریفات قانونی، فرآیندکاری و بروکراسی نباید انتظار داشت حجم ورود قاچاق به مملکت کم شود.

وی خاطرنشان کرد: بطورکلی با آسان شدن تشریفات قانونی، کاهش بروکراسی اداری، کم شدن خواب کالا در گمرکات و به تبع کاهش هزینه ها به یقین حجم قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 4124 پرونده قاچاق توسط گمرک در 98

کشف 4124 پرونده قاچاق توسط گمرک در 98