مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 09:552020-04-12فناوري

90 پایگاه داده حفاظت نشده بر بستر اینترنت شناسایی شد


در ادامه رصد بانک های اطلاعاتی حفاظت نشده بر بستر اینترنت، مرکز ماهر از شناسایی 90 پایگاه داده حفاظت نشده در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در پی افشای بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات شمار زیادی از کاربران ایرانی تلگرام و شماری از کاربران یکی از بازارهای ایرانی نرم افزارهای آیفون در 12 فروردین ماه امسال، مرکز ماهر از 13 فروردین ماه با اعلام هشدار به افشای اطلاعات گسترده به تمامی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و صاحبان کسب و کارها، رصد کشف بانک های اطلاعاتی باز (حفاظت نشده) را آغاز کرد.

این مرکز منشأ این اتفاقات را وجود بانک های اطلاعات کاملاً حفاظت نشده یا دارای حفاظت خیلی ضعیف در سطح اینترنت عنوان کرد که باعث می شود افراد سوءاستفاده گر بتوانند به راحتی به این بانک ها دسترسی پیدا کرده و باعث بروز مشکلات جدی برای مردم و کسب و کارها شوند.

مرکز ماهر در نخستین گزارش خود در تاریخ 15 فروردین ماه از شناسایی 36 پایگاه داده Elasticsearch فاقد احراز هویت و تحلیل مشخصات و اطلاعات آنها خبر داد و اعلام کرد: این پایگاههای داده در مجموع حاوی 16 میلیون و 853 هزار و 217 رکورد اطلاعاتی بوده اند که اطلاع رسانی به مالکان آن ها آغاز شده است.

هم اکنون و در راستای برنامه از قبل اعلام شده مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) جهت رصد بانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 پایگاه داده حفاظت نشده بر بستر اینترنت شناسایی شد

90 پایگاه داده حفاظت نشده بر بستر اینترنت شناسایی شد