مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 11:252020-04-12پزشكي

کشاورزان، کرونا و تب شالیزار را جدی بگیرند


دکتر مصطفی جوانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند توصیه ما این است که نشاء کاری در سالجاری باید مکانیزه صورت گیرد اما به هر دلیلی این امکان فراهم نیست نشاء کاران باید هشدارهای لازم در این زمینه را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: تب شالیزار بیماری بومی است که در سال های گذشته در فصل نشاء تعدادی از کشاورزان را روانه بیمارستان کرده بود.

وی افزود: در این روزها کرونا مهمان ناخوانده دیگری است که برای سلامت نشاء کاران خط و نشان می کشد که همه ما باید هشدارها را جدی بگیریم.

وی بیان کرد: کشاورزان باید از نشاء کاران بومی بهره گیرند و در زمان نشاء فاصله فیزیکی یک و نیم متر را به طور حتم رعایت کنند.

وی گفت: نشاء کاران باید در زمان نشاء چکمه، ماسک و دستکش داشته باشند تا هم از بیماری کرونا در امان باشند و هم اینکه دست و یا پای آنها زخمی شد دچار بیماری تب شالیزار نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: نشاء کاران در زمان صرف غذا در کنار یکدیگر ننشینند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند و برای شستن دست ها و پاها برای خوردن غذا و گرفتن وضو به هیچ عنوان از آب چاه یا رودخانه ها راستفاده نکرده و از آب بهداشتی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان، کرونا و تب شالیزار را جدی بگیرند

کشاورزان، کرونا و تب شالیزار را جدی بگیرند