مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 19:152020-04-12فرهنگي

اثر تاریخی حسینیه و بلغورخانه گلمکان مرمت می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم اظهار کرد: چهار اثر تاریخی شهرستان چناران در پی بارندگی شدید اخیر دچار آسیب شده اند و احتمال تخریب قسمتی از بنای آن ها وجود دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: بنای حسینیه گلمکان یکی از بناهای مربوط به دوره قاجار و بنای بلغورخانه گلمکان مربوط به دوره صفویه، بیشترین آسیب را دیده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه حذف الحاقات از دیوار حسینیه  توسط یکی از ساکنان باعث شده که آسیب دیدگی و ریزش قسمتی از دیوار بنا بر اثر بارندگی دوچندان شود.

طاهریان مقدم تاکید کرد: در صورتی که بنای این حسینیه مرمت و استحکام بخشی نشود، علاوه بر ریز آن خطر جانی نیز دارد، بنابراین باید علاوه بر میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امورخیریه و همچنین هیأت امنا حسینیه برای مرمت بنا مشارکت کنند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: با توجه به کمبود شدید اعتبارات بیشتر بناهای تاریخی شهرستان با توجه به گذشت زمان در معرض تخریب قرار دارند و اقدامات مرمت اضطراری برای آن ها ضروری است.

وی افزود: باید علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد فرهنگی و گردشگری و مشارکت های مردمی پای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر تاریخی حسینیه و بلغورخانه گلمکان مرمت می شود

اثر تاریخی حسینیه و بلغورخانه گلمکان مرمت می شود