مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 03:062020-04-12اقتصادي

مواجهه کشاورزان با مشکلات یکسال پس از سیل پلدختر


سیل ویرانگر فروردین 98 در بسیاری از مناطق لرستان از جمله خرم آباد و پلدختر موجب تخریب زیرساخت، ابنیه و راههای دسترسی و از بین رفتن بخش های مختلف کشاورزی شد.

سیل برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی را قطع کرد، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چگنی راه دسترسی خود را از دست دادند.

مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.

تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد.

یکی از کشاورزان روستای بابازید پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد زیادی از باغ های انجیر ، انار و کشت های سبزیجات مردم روستای بابازید با توجه به اینکه از طریق آب رودخانه کشکان آبیاری می شدند پس از سیل فروردین 1398 و تغییر مسیر رودخانه از آبی به دیم تبدیل شدند.

خشایار جوادی افزود: جهاد کشاورزی پلدختر برای هدایت بخشی از آب رودخانه کشکان اقدام به احداث کانال کرد اما متاسفانه به دنبال سیل های اخیر در سال 98 مجدد این کانال تخریب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه کشاورزان با مشکلات یکسال پس از سیل پلدختر

مواجهه کشاورزان با مشکلات یکسال پس از سیل پلدختر