مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 03:102020-04-12فرهنگي

کودکان را در روزهای کرونایی با بازی های سنتی آشنا کنید


یک کارشناس ارشد ایران شناسی درباره بازی های سنتی، جایگاه آن در فرهنگ پیشینیان و زندگی امروزی و استفاده از این بازی ها در روزهای کرونایی که کودکان به اجبار خانه نشین شده اند، - توضیحاتی ارائه کرد.

فریبا نعمتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بازی های سنتی یکی از شاخصه های میراث معنوی و ناملموس هستند، در روزگاران قدیم که کودکان به بازی های متنوع امروزی دسترسی نداشتند با حداقل وسایل در دسترس اسباب بازی درست می کردند که این قضیه در روستاها رواج بیشتری داشت و به صورت سنتی تر انجام می شد.

وی با بیان اینکه بازی های سنتی صرفاً ابزاری برای سرگرمی کودکان نبودند، افزود: این بازی ها کارکردهای فرهنگی نیز داشتند که مهمترین آن بین دخترها و پسرها مشترک و نمایش همکاری گروهی بود؛ به عنوان مثال بچه ها با انجام این بازی ها ایثار، فداکاری، گذشت، تلاش و احساس مسئولیت را می آموختند.

کارشناس مردمشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: کارکردهای مذکور در گذشته بیشتر و امروزه به علت رواج بازی های فردی و رایانه ای کمتر شده است که اغلب نیز خشونت آمیز هستند اما پشت بند بازی های سنتی داستانی وجود داشته است؛ به طور مثال اسم هایی برای عروسک هایی که خود می ساختند، می گذاشتند و داستانی برایش درست می کردند، مانند عروسک ننه سرما که جزء شاخص ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان را در روزهای کرونایی با بازی های سنتی آشنا کنید

کودکان را در روزهای کرونایی با بازی های سنتی آشنا کنید