مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 05:562020-04-13فرهنگي

85میلیاردریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی مرکزی درسال99 نیاز است


علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اغلب بناهای تاریخی و قدیمی استان دارای سازه های خشت و گلی هستند و امکان تخریب آن ها در پی بارش های گسترده وجود دارد.

وی ادامه داد: هر سال اقداماتی از قبیل مرمت کلی، تغییر کاربری برای جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی استان انجام می پذیرد به طور مثال سال های گذشته اقداماتی در ارگ میشیجان انجام و کاروانسرای دو دهک دلیجان نیز سال گذشته به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته مرمت 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 2.

3 میلیارد تومان (جدای از مشارکت بخش خصوصی) در استان انجام شده که این امر با شناسایی نقاط آسیب پذیر و بر اساس در نظر گرفتن اعتبار ابلاغی ملی یا استانی برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب یا خسارت بیشتر به بناهای تاریخی بوده است.

ایزدی بیان کرد: بخش خصوصی در پروژه کاروانسرای دو دهک دلیجان بیش از 4 میلیارد تومان و در ارگ میشیجان نزدیک به 6 میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در حوزه مرمت توجه به بعضی از نقاط آسیب پذیر مانند بازار اراک در اولویت است که در این راستا فاز نخست مرمت آغاز شد و امیدواریم پس از پایان یافتن موضوع کرونا با در نظر گرفتن مبلغی از سوی شورای شهر و شهردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85میلیاردریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی مرکزی درسال99 نیاز است

85میلیاردریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی مرکزی درسال99 نیاز است