مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 06:552020-04-13سياسي

«دسواره» سوغات شهری بدون سوغات


«حامد اکرمی» یک محقق، پژوهشگر و فعال حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ابرکوه است طی سال ها فعالیت خود موفق شده تا چهار نوع از صنایع دستی و یک غذای سنتی این شهرستان را احیا کرده و به ثبت ملی برساند.

- ایسنا/یزد حامد اکرمی یک محقق، پژوهشگر و فعال حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ابرکوه است طی سال ها فعالیت خود موفق شده تا چهار نوع از صنایع دستی و یک غذای سنتی این شهرستان را احیا کرده و به ثبت ملی برساند.

غالباً همگان برای پی بردن به رمز و رازهای روزهای دور و گذشته مردمان یک شهر و فرهنگ، آداب و رسوم آنها به مسن ترین افراد و اهالی آنجا مراجعه می کنند اما در شهر ابرکوه قضیه متفاوت است و بسیاری از گردشگران و اکثر کسانی که به دنبال روزنه ای برای رسیدن به تاریخ و تمدن کهن این شهر هستند، به سراغ جوانی می روند که سال های زیادی از عمر خود را صرف کنکاش در دل تاریخ این دیار کرده است.

حامد اکرمی که دارای مدرک کارشناسی علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری است، مدت 12 سال در حوزه نشریات خبری و 5 سال نیز در بخش صدا و سیما فعالیت داشته و به واسطه همین شمّ خبرنگاری از سنین نوجوانی کلیه اطلاعات تاریخی مربوط به شهرستان ابرکوه را از طریق گفت وگو، مصاحبه و گزارش میدانی از طریق افراد مسن و با تجربه، طی 25 سال گردآوری کرده که برخی دست نوشته های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دسواره» سوغات شهری بدون سوغات

«دسواره» سوغات شهری بدون سوغات