مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 04:402020-04-14اقتصادي

هر شهرستان؛ یک محصول صنایع دستی


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری در هر شهرستان یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار انتخاب می شود.

- حسین عباس زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس طرح خوشه های صنایع دستی، در هر شهرستان یکی از صنایع دستی که از بیشترین ظرفیت برخوردار است به عنوان طرحی محوری مورد حمایت قرار می گیرد.

وی افزود: در این طرح در هر شهرستان به صورت پایلوت یک یا دو رشته فعال صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار تعیین و شهرستان مورد نظر به عنوان پایگاه حمایتی آن رشته در استان معرفی خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: به این ترتیب تمامی مباحث تولید، اشتغال، آموزش، بازاریابی و فروش زیرنظر آن شهرستان انجام می شود.

عباس زاده ادامه داد: رشته حوله بافی سنتی برای بیرجند، مله بافی برای خوسف، برک بافی برای سربیشه، گلیم سوزنی برای زیرکوه، ظروف مسی و پخل بافی برای طبس، جاجیم بافی و سفره آردی برای قاین، برک بافی با پشم شتر برای بشرویه درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین سوزن دوزی بلوچ، گلیم و قالیچه برای درمیان، چادرشب بافی و گوهرسنگ برای سرایان، سفال و سرامیک برای فردوس و سیاه چادربافی برای نهبندان به عنوان خوشه انتخاب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر شهرستان؛ یک محصول صنایع دستی

هر شهرستان؛ یک محصول صنایع دستی