مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 05:002020-04-14فرهنگي

قطعات منتخب موسیقی کُردی در کتابخانه ملی استرالیا منتشر شد


کتاب و آلبوم صوتی «قطعات فولکلور موسیقی کُردی» با گردآوری و تنظیم سالار ایوبی، توسط کتابخانه ملی استرالیا منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

- کتاب و آلبوم صوتی قطعات فولکلور موسیقی کُردی با گردآوری و تنظیم سالار ایوبی، توسط کتابخانه ملی استرالیا منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سالار ایوبی، آهنگساز و نوازنده عود نتیجه بیش از 20 سال تحقیق روی ترانه های فولکلور کردی را با همکاری و حمایت کتابخانه ملی استرالیا و فاکس استودیو به صورت کتاب و سی دی ارائه می دهد.

وی درباره این پروژه توضیح داد: من این اثر را که شامل 12 قطعه نوشته شده برای عود و کمانچه است، گردآوری، تدوین و تنظیم کرده ام.

دلیل انتخاب کمانچه به عنوان ساز دوم این اثر توانایی های این ساز در اجرای حالت های سرنا و نرمه نی کُردی است.

ضمن اینکه بخشی از این آثار با تنظیم متفاوت 25 سال پیش در استودیو پژواک ضبط شده است و ضبط مجدد آنها ر در استودیو فاکس انجام خواهد شد که از بزرگترین و معتبرترین استودیوهای جهان در عرصه موسیقی کلاسیک به شمار می آید.

این آهنگساز و نوازنده مقیم استرالیا گفت: آثار این آلبوم بیشتر مربوط به منطقه جغرافیایی کردستان ایران به ویژه لیلاخ، اردلان و موکریان است که من آن را به ساکنان قهوه خانه فردوسی سنندج تقدیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعات منتخب موسیقی کُردی در کتابخانه ملی استرالیا منتشر شد

قطعات منتخب موسیقی کُردی در کتابخانه ملی استرالیا منتشر شد