مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 05:302020-04-14پزشكي

تفاوت های روانشناختی بحران کرونا و مداخلات ضروری برای کاهش آسیب ها


یک روانشناس بالینی با اشاره به تفاوت های بحران کرونا نسبت به سایر بحران هایی که تا به امروز بشر با آنها دست و پنجه نرم کرده است، با تاکید بر اینکه انسان موجودی «زیستی، - یک روانشناس بالینی با اشاره به تفاوت های بحران کرونا نسبت به سایر بحران هایی که تا به امروز بشر با آنها دست و پنجه نرم کرده است، با تاکید بر اینکه انسان موجودی زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی است، مداخلات ضروری برای کاهش آسیب های روانشناختی در این دوره را تشریح کرد.

دکتر حسین ابراهیمی مقدم دانشیار روانشناسی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ماهیت بحران کرونا از منظر روان شناختی، اظهار کرد: بحران ها و به طور کلی استرس ناشی از آن سبک زندگی فرد را از حالت روزمره و متداول خود خارج می­ کند.

برخی از استرس ها مانند ازدواج، موفقیت شغلی یا تحصیلی مثبت بوده و برخی مثل سیل و زلزله و همین بحران شیوع کرونا منفی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی از حالت گذشته خود تغییر یافته و در دست اندازی افتاده که ممکن است در آینده به سمت مثبت و یا منفی پیش برود، مطرح کرد: بنابراین باید تا جای ممکن کارهایی را انجام دهیم که حال ما را بهتر کند.

ضرورت افزایش ظرفیت روانشناختی جامعه در زمان بحران وی با بیان اینکه بحران کرونا به عنوان یک استرس بزرگ بروی زندگی ما تاثیر گذاشته و تمام جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت های روانشناختی بحران کرونا و مداخلات ضروری برای کاهش آسیب ها

تفاوت های روانشناختی بحران کرونا و مداخلات ضروری برای کاهش آسیب ها