مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:162020-04-14اجتماعي

بسته شدن جاده ها و تخریب آبنماها پل حلقه مفقوده راههای تایباد است


باران های بهاره همواره در شهرستان تایباد همراه با طغیان رودخانه ها و سیلابی است که در مسیر خود از کوهستان های غرب شهرستان به رودخانه مرزی هریرود، بعضاً باعث مسدودی برخی محورهای آشنا برای مردم این شهرستان می شود، جاده هایی که رودخانه های فصلی شهرستان را در نقاطی به اسم آبنما قطع می کند و همین آبنماها در هنگام طغیان رودخانه ها، تردد را در جاده متوقف می کنند.

اما راهکار اساسی برای جلوگیری از این وضعیت در تایباد، چیست؟ تایباد علاوه بر اینکه دارای رودخانه های فصلی است که از کوهستان های غرب و جنوب غرب این شهرستان سرچشمه می گیرد، میزبان بخشی از سیلاب های شهرستان خواف در منطقه کرات است که در بند خاکی این روستا ذخیره می شود و همچنین حجم بسیاری از سیلاب های شهرستان باخرز نیز از مسیر رودخانه های فصلی تایباد به سمت شرق حرکت می کند تا در نهایت وارد هریرود می شود.

بجز بند خاکی کرات، سایر سیلاب های تایباد و باخرز از طریق رودخانه های مختلف عازم مرز دوغارون می شود که با بهم پیوستن این میزان آب، بعضاً شاهد آبگرفتگی گمرک دوغارون نیز هستیم.

این حجم زیاد آب همواره باعث مسدودی برخی محورها در مسیر رودخانه های فصلی می شود که راه ارتباطی برخی روستاها را با مرکز بخش و شهرستان قطع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته شدن جاده ها و تخریب آبنماها پل حلقه مفقوده راههای تایباد است

بسته شدن جاده ها و تخریب آبنماها پل حلقه مفقوده راههای تایباد است