مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 11:352020-04-14اجتماعي

دومین تالاب بین المللی مهاباد آماده میزبانی از پرندگان مهاجر شد


فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش های مناسب اخیر بهاری در این شهرستان، 70 تا 80 درصد از مساحت 500 هکتاری تالاب بین المللی قوپی باباعلی آبگیری شده و هم اکنون ارتفاع آب در این تالاب به طور میانگین به بیش از 30 سانتی متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بخش های زیادی از این تالاب به خاطر کم آبی، خشک شده بود اضافه کرد: آبگیری تالاب بین المللی قوپی باباعلی خبر خوبی برای دوستداران محیط زیست در این شهرستان است و پرندگان مهاجر نیز در ادامه کوچ بهاری خود وارد این منطقه می شوند و در آن لانه سازی و جوجه آوری می کنند.

وی افزود: این تالاب با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود یکی از بهترین زیستگاه های پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب های مهم این منطقه محسوب می شود که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب بین المللی قوپی باباعلی دارای دیپلم افتخار از سازمان ملل متحد یونسکو است و پرندگانی نظیر اردک سرسبز، حنایی، آنقوت، انواع غاز وحشی و تنجه در آن زیست می کنند.

سخنور ، از اهالی روستاهای اطراف این تالاب خواست که در این فصل که پرندگان مهاجر و بومی به منظور لانه سازی وارد این تالاب می شوند از نزدیک شدن و ایجاد مزاحت برای آنها خودداری کنند و در صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین تالاب بین المللی مهاباد آماده میزبانی از پرندگان مهاجر شد

دومین تالاب بین المللی مهاباد آماده میزبانی از پرندگان مهاجر شد