مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 14:102020-04-14پزشكي

داروهای بیماران «فاویسم» در دوران کرونا با احتیاط مصرف شود


یک متخصص خون و سرطان بالغین، در مورد مصرف برخی داروها که باعث ایجاد همولیز در بیماران مبتلا به «فاویسم» می شود، نکاتی را مطرح کرد.

- یک متخصص خون و سرطان بالغین، در مورد مصرف برخی داروها که باعث ایجاد همولیز در بیماران مبتلا به فاویسم می شود، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، لیلا صادقی، درباره بیماری فاویسم توضیح داد و افزود: این بیماری یک کمبود آنزیمی است که بر اثر آن گلبول های قرمز در مواجهه با یک سری عفونت ها، داروها و مواد غذایی خاص حساس شده و دچار همولیز می شوند.

وی ادامه داد: یعنی گلبول های قرمز به آسیب عوامل اکسیدان بسیار حساس و طول عمر آنها کوتاه می شود که به این بیماری فاویسم گفته می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این بیماری معمولاً بر اثر عوامل ژنتیکی و وراثت رخ می دهد و افراد مبتلا به یک سری از غذاها، عفونت ها، داروها و به خصوص یک سری آنتی بیوتیک ها بسیار حساس اند و در صورت مواجهه دچار عارضه همولیز می شوند.

وی با بیان اینکه باقالا شایع ترین ماده غذایی است که باعث آسیب به گلبول های قرمز افراد مبتلا به فاویسم می شود، گفت: با مصرف باقالا به خاطر کمبود آنزیم نیمه عمر گلبول های قرمز کوتاه می شود و حالتی را ایجاد می کند که به آن همولیز گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای بیماران «فاویسم» در دوران کرونا با احتیاط مصرف شود

داروهای بیماران «فاویسم» در دوران کرونا با احتیاط مصرف شود