مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 18:402020-04-14اقتصادي

کلاف سردرگم افزایش دستمزد کارگران/ دولت از حداقل بگیران هدفمند حمایت کند


یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مصوبه حداقل دستمزد شورای عالی کار چندان برای کارگران رضایت بخش نیست، تاکید کرد: هرگونه تحمیل افزایش هزینه های جدید به کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی منجر به گسترش بیکاری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مناقشه بر سر حداقل دستمزد کارگران در سال 1399 هرچند با تاخیر در 20 فروردین در جلسه نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان به پایان رسید، اما همچنان کارگران و گروه های دانشجویی پیرامون رقم افزایش 21 درصدی حداقل دستمزد بحث دارند.

با وجود نرخ 41 درصدی تورم به روایت بانک مرکزی و نرخ 36.

4 درصدی تورم به روایت مرکز آمار ایران، و ماده 41 قانون کار مبنی بر رشد دستمزد کارگران براساس تورم و هزینه معیشت خانوار کارگری، اما نرخ حداقل مزد از رشد 21 درصدی برخوردار شد و انتظار قشر کارگری از افزایش حقوق امسال بیشتر از این نرخ بود، اما کارفرمایان نیز برای پرداخت دستمزد بیشتر، نگرانی هایی از جمله رکود و نیز تورم انتظاری در صورت افزایش بیشتر را دارند.

میثم پیله فروش، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در توصیف شرایط موجود دستمزد کارگری گفت: در این شرایط اقتصادی، اگر جانب کارگران را بگیریم، حقوق بیشتر حق شان است و کمتر از این، ظلم به آنان است، اما موافقت با افزایش حقوق هم این سوال را به وجود می آورد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف سردرگم افزایش دستمزد کارگران/ دولت از حداقل بگیران هدفمند حمایت کند

کلاف سردرگم افزایش دستمزد کارگران/ دولت از حداقل بگیران هدفمند حمایت کند