مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 02:052020-04-14پزشكي

کشاورزان تب شالیزار را با کرونا اشتباه نگیرند!


یک متخصص عفونی، با بیان اینکه کشاورزان آشنایی لازم را با تب شالیزار دارند و علائم آن را می شناسند، تاکید کرد: این بیماری مانند هر بیماری عفونی دیگری یک دوره کمون دو هفته ای بعد از در معرض عفونت قرار گرفتن دارد.

- ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، با بیان اینکه کشاورزان آشنایی لازم را با تب شالیزار دارند و علائم آن را می شناسند، تاکید کرد: این بیماری مانند هر بیماری عفونی دیگری یک دوره کمون دو هفته ای بعد از در معرض عفونت قرار گرفتن دارد.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری تب شالیزار(لپتوسپیروز) همزمان با آغاز فصل کشاورزی، اظهار کرد: آب و هوا و جغرافیای مناطق شمال کشور به ویژه گیلان خاص است.

وی با بیان اینکه مناطق جلگه ای آب و هوای معتدل دارند، تصریح کرد: جلگه در بهار و تابستان گرمسیری می شود لذا همزمان با گرم شدن هوا(25 درجه به بالا) بیماری تب شالیزار حالت اپیدمی پیدا می کند.

این متخصص بیماری های عفونی، آب های راکد سطحی را اصلی ترین عامل ایجاد بیماری تب شالیزار دانست و یادآور شد: کشت برنج به صورت طبیعی نیاز به آب دارد دارد لذا شرایط لازم برای رشد باکتری لپتوسپیرا در شالیزار فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان تب شالیزار را با کرونا اشتباه نگیرند!

کشاورزان تب شالیزار را با کرونا اشتباه نگیرند!