مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 05:002020-04-15پزشكي

هیچ یک از انواع رانیتیدین موجود در بازار بی خطر نیست


داروی رانیتیدین جزو دسته دارویی H2 بلاکرها بوده که مانع ترشح اسید از سلول های معده شده و با کاهش اسید معده در درمان مشکلات گوارش از حدود چند دهه قبل در بازار دارویی مورد استفاده مردم بوده است.

- معاونت غذا و دارو استان بوشهر نیز در اطلاعیه ای دستور جمع آوری و حذف تمامی فراورده های رانیتیدین را از کلیه داروخانه ها، مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی صادر کرد.

پس از اعلام رسمی این ریکال دارویی معاونت غذا و دارو استان بوشهر طی نامه ای به مدیران و موسسان داروخانه ها و مراکز درمانی دستور توقف توزیع و عرضه کلیه محصولات فرآورده دارویی رانیتیدین را اعلام کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر اعلام کرد: با توجه بررسی ها و آزمایشات صورت گرفته و اطلاعیه های اخیر برخی مراجع علمی این حوزه در دنیا نظیر FDA مبنی بر ایجاد ناخالصی نیتروزآمین از نوع NDMA در فراورده دارویی رانیتیدین با دستور توقف توزیع این دارو و مصرف آن در مراکز درمانی را اعلام کردیم.

یحیی رضایی افزود: سازمان غذا و دارو ایالات متحده امریکا از سال میلادی گذشته تحقیقات خود جهت بررسی بر روی برخی داروها و خطرات آنها را آغاز کرد که در اواخر سپتامبر سال 2019 مصادف با مهرماه سال گذشته، میزان کمی از ناخالصی به نام NDMA در فرآورده های رانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ یک از انواع رانیتیدین موجود در بازار بی خطر نیست

هیچ یک از انواع رانیتیدین موجود در بازار بی خطر نیست