مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 05:352020-04-15اجتماعي

رفت و برگشت های ایران و عراق برای برقراری سفر به عتبات/ زیارت، بعد از کرونا


رییس سازمان حج و زیارت از تدوین و ارسال پروتکل بهداشتی به منظور برقراری سفر عتبات به طرف عراقی خبر داده بود، اما کمتر از یک روز استاندار نجف به این درخواست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به عتبات از اوایل اسفندماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و پس از آن سفر بین شهری نیز در استان های نجف و کربلا ممنوع اعلام شد.

همچنین پلیس عراق ممانعت هایی برای تردد غیرضرور مردم به منظور مبارزه با کرونا اعمال کرد، اما همچنان درهای حرم کربلا و نجف به روی زائران بومی باز بود.

مسؤولان کشورمان نیز از همان ابتدای بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی به عتبات و توقف سفر به عتبات، برای برقراری این سفرها با طرف عراقی وارد مذاکره شدند تا جایی به نظر می رسید در ایام نوروز سفر به عتبات حداقل به صورت هوایی برقرار شود چرا که محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت اعلام نتایج مذاکرات را اواخر اسفندماه سال گذشته عنوان کرد و با برنامه ریزی صورت گرفته برقراری سفر به عتبات در ایام نوروز دور از انتظار نبود.

اما با جدی شدن ویروس کرونا در منطقه و جهان، تغییری در تصمیم عراقی ها برای توقف اعزام زائران به عتبات ایجاد نشد و در ماه مبارک رجب و شعبان هیچ زائری نه تنها از ایران و کشورهای مختلف بلکه از شهرهای عراق هم امکان تشرف به کربلا و نجف را پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفت و برگشت های ایران و عراق برای برقراری سفر به عتبات/ زیارت، بعد از کرونا

رفت و برگشت های ایران و عراق برای برقراری سفر به عتبات/ زیارت، بعد از کرونا