مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 06:352020-04-15بين الملل

چهارباغی که «سانسون» دید


سانسون، نام یک سیاح فرانسوی است که 337 سال پیش به ایران آمد و در طول سفرهایی که به چند شهر مختلف داشت، اصفهان و چهارباغش را هم دید.

- ایسنا/اصفهان سانسون، نام یک سیاح فرانسوی است که 337 سال پیش به ایران آمد و در طول سفرهایی که به چند شهر مختلف داشت، اصفهان و چهارباغش را هم دید.

وظیفه سانسون اگرچه آموختن تعلیمات دینی به مسیحیان ایران بود اما به این کار اکتفا نکرد و به تحقیق در احوال و آداب ورسوم و عادات ایرانیان و آثار گذشته آن ها پرداخت، تا اینکه پادشاه فرانسه به او دستور داد اطلاعاتی که در ایران کسب کرده را به اطلاع مردم برساند و این، مقدمه نوشتن کتاب وضع کشور ایران در زمان شاه سلیمان صفوی شد.

در بخشی از این کتاب که با نام سفرنامه سانسون به اهتمام و ترجمه تقی تفضلی از سوی انتشارات ابن سینا منتشر شده، در وصف اصفهان، چهارباغ و زاینده رود آمده است: گاهی شاه در گردشگاه زیبایی که جدش شاه عباس برای زیبایی شهر اصفهان درختکاری کرده و به یادگار گذاشته است، سواره گردش می نماید و جوانان دربار را که در آنجا به تمرین سواری می پردازند، تماشا می کند و خود را سرگرم می سازد.

شاه عباس چون می خواست شاهانی که بعد از او بر تخت سلطنت ایران جلوس می کنند در اصفهان باقی بمانند، برای زیبایی شهر اصفهان از هیچ چیز فروگذار نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارباغی که «سانسون» دید

چهارباغی که «سانسون» دید