مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 08:202020-04-15اقتصادي

تعدیل رکود کرونایی با تحریک هوشمندانه تقاضا


دولت می تواند به جای اختصاص بسته حمایتی به بنگاه ها، اقداماتی مانند اختصاص اعتبارهای مختلف جهت خرید کالا به هر فرد در راستای تحریک تقاضا انجام دهد تا هم مردم از فشار اقتصادی رهایی یابند و هم بنگاه ها از رکود خارج شوند.

- خبرگزاری فارس؛ نگاهی به پیامد های اقتصادی بحران کرونا بر کشورهای جهان نشان می دهد مهم ترین معضلی که کشور ها با آن روبرو هستند و می تواند بعد از کنترل شیوع کرونا نیز ادامه دار باشد، افزایش بی کاری و از بین رفتن موقعیت های شغلی است.

مشکلی که در کشور ما نیز بروز پیدا کرده و به همین منظور دولت سعی بر حفظ کسب و کار ها با ارائه بسته های حمایتی دارد تا علاوه بر گردش چرخ اقتصادی به حفظ مشاغل نیز کمک کند.

حال سوال اینجاست که دولت با اتخاذ چه سیاستی می تواند به حفظ مشاغل کمک کند؟ دولت ایران نیز پس از کش و قوس های فراوان اعلام کرد که بسته ای 100 هزار میلیارد تومانی را برای مقابله با آثار مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد ایران تهیه کرده است.

طبق گفته محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور، بخشی از این بسته در قالب وام یک میلیونی با سود 12 درصد به حدود 23 میلیون خانوار یارانه بگیر تعلق می گیرد.

که این موضوع با اعتراض برخی از مراجع عظام تقلید مواجه شده و نهایتا دولت پرداخت 8 درصد سود این وام را برعهده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدیل رکود کرونایی با تحریک هوشمندانه تقاضا

تعدیل رکود کرونایی با تحریک هوشمندانه تقاضا