مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-15اجتماعي

ورود فاضلاب خام به رودخانه ها تخلف است


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ورود فاضلاب تصفیه نشده و خام به هر به رودخانه ممنوع است و در صورت اثبات تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

- احسان الله شکری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر ورود فاضلاب یک کارخانه در جمال آباد لوشان به رودخانه شاهرود منتشر شده است، گفت: شهرک صنعتی لوشان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و امکان ورود فاضلاب خام به منابع آبی وجود ندارد مگر اینکه سیستم تصفیه دچار مشکل شده باشد.

وی افزود: آب سد منجیل به هیچ عنوان برای شرب استان استفاده نمی شود و برای مصرف زمین های کشاورزی است با این حال هر گونه ورود فاضلاب تصفیه نشده به منابع آبی استان ممنوع بوده و این موضوع به عنوان تخلف قابل پیگیری بوده که مراتب از طریق کارشناسان این اداره کل در دست بررسی است.

شکری خاطرنشان کرد:در صورت محرز بودن تخلف مدیریت شهرک مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: فاضلاب شهرک صنعتی جمال آباد لوشان بعد از تصفیه وارد رودخانه شاهرود می شود وآب سد سپیدرود از دو رودخانه شاهرود و قزل اوزن تامین می شود و در سد منجیل این دو رودخانه به هم می پیوندند و با نام رودخانه سفید رود در منطقه کیاشهر به دریای خزر ختم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود فاضلاب خام به رودخانه ها تخلف است

ورود فاضلاب خام به رودخانه ها تخلف است