مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 10:552020-04-15پزشكي

نقش روزه داری در کاهش احتمال ابتلا به کرونا


رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: روزه داری ایمنی بدن را افزایش می دهد، استرس را کم می کند و حتی عوامل مستعد کننده کرونا مانند فشارخون، - داری و سلامت در ایام اپیدمی بیماری کووید 19 که در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت بدن افراد روزه دار در مقابل کرونا بیشتر می شود، اما رعایت اصول بهداشتی حتمی است و همان طور که در ماه های دیگر این موارد را رعایت می کردیم، در این ماه هم باید در همان حد و حتی بیشتر رعایت کنیم.

وی درباره فواید روزه داری گفت: روزه داری قند خون را تا حدود زیادی تنظیم می کند، وزن را کاهش می دهد، از چاقی افراد کم می کند، ایمنی بدن را افزایش می دهد و در مقابل استرس مقاومت ایجاد می کند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه روزه رشد سرطان ها را کند و طول عمر را زیاد می کند، گفت: این موضوعات در کشورهای غربی به اثبات رسیده است.

مرندی به بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند، توصیه کرد که حداقل تا 6 هفته پس از برطرف شدن علایم، اقدام به روزه داری نکنند.

وی ادامه داد : این زمان به طور متوسط است و در همه افراد یکسان نیست، چون برخی افراد زودتر مداوا می شوند و بهبودی برخی طولانی تر بدست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش روزه داری در کاهش احتمال ابتلا به کرونا

نقش روزه داری در کاهش احتمال ابتلا به کرونا