مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 08:002020-04-16سياسي

انتقاد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زودهنگام عشایر/جلوگیری از ییلاق عشایر


مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور عدم تخریب و چرای زودرس مراتع توسط عشایر، از کوچ پیش از موعد آنها به مراتع استان جلوگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، غلام حسین حکمتیان اصل با اشاره به اینکه عشایر زمان مناسب کوچ را رعایت نمی کنند و در بدترین زمان ممکن وارد مراتع استان می شوند، اظهار کرد: متاسفانه عشایر با عدم رعایت زمان مناسب کوچ ، سبب آسیب به مراتع میان بند و سردسیر استان می شوند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ پاییزه و بهاره واقع شده و بیشترین خسارت در راستای کوچ بهاره به مراتع استان وارد می شود.

حکمتیان اصل به زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان اشاره و با بیان اینکه کوچ ییلاقی باید از 20 اردیبهشت ماه شروع شود ولی متأسفانه  عشایر استان های همجوار مصوبه ستاد کوچ را که با تاریخ کوچ استان های همجوار در یک  موعد زمانی مشخص هستند شروع کرده اند، عنوان کرد: با توجه به دما، اقلیم مناسب و علوفه به میزان کافی در استان های همجوار ، لزومی ندارد دامدار کوچ پیش از موعد داشته باشد که در این رابطه انتظار داریم به عشایر کشور اطلاع رسانی شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد : با توجه به اینکه مبدا کوچ، استان های همجوار است ، انتظار می رود که استان های هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زودهنگام عشایر/جلوگیری از ییلاق عشایر

انتقاد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زودهنگام عشایر/جلوگیری از ییلاق عشایر