مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 15:152020-04-16اقتصادي

افزایش 20 برابری سطح کشت کلزا در ساوجبلاغ


ایرج الماسی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته سطح زیر کشت کلزا در ساوجبلاغ 23 هکتار بود که امسال مساحتی بیش از 300 هکتار قرارداد کشت کلزا با کشاورزان منعقد شده است.

وی افزود: کلزا تنها گیاهی است که در تناوب با گندم و جو می تواند به عنوان یک محصول پاییزه اقتصادی کشت شود و ضمن تولید، نقش بسیار مؤثری در کنترل آفات خاکزی دارد.

الماسی افزود: بهترین تاریخ کاشت موثر در عملکرد بالای کلزا از نیمه مهر ماه تا قبل از 20 آبان ماه است.

این مسوول یادآور شد: جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در سال جاری برای کشت کلزا امکانات ویژه ای را در اختیار کشاورزان منطقه گذاشته که می توان به اختصاص بذر اصلاح شده رایگان به حرفه ای کاران شهرستان اشاره کرد.

رییس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در خصوص سایر مزایای ارائه شده به کشاورزان کلزا کار گفت: ارائه مشاوره کارشناسی و نظارت مستمر بر روند کشت تا برداشت، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر هکتار کشت کلزا با نرخ سود چهار درصد، در اختیار قرار دادن بخشی از سموم و کود مورد نیاز کلزا کاران به صورت رایگان به صورت ترویجی از دیگر مزایای کشاورزان کلزا کاران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو کلزا نیز که به صورت خرید تضمینی است شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان البرز 35 هزار هکتار اراض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 برابری سطح کشت کلزا در ساوجبلاغ

افزایش 20 برابری سطح کشت کلزا در ساوجبلاغ