مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 07:102020-04-17سياسي

چیاپس شکارچی حیات فرازمینی+فیلم


آژانس فضایی اروپا(ESA) با اشتراک یک ویدیو از لحظه پرتاب ماهواره شکارچی سیاره های فراخورشیدی تا قرارگیری آن در مدار و توضیح نحوه کار آن به معرفی این ماهواره منحصر به فرد پرداخته است که می تواند حامل خبر پیدایش حیات فرازمینی برای بشر باشد.

- آژانس فضایی اروپا(ESA) با اشتراک یک ویدیو از لحظه پرتاب ماهواره شکارچی سیاره های فراخورشیدی تا قرارگیری آن در مدار و توضیح نحوه کار آن به معرفی این ماهواره منحصر به فرد پرداخته است که می تواند حامل خبر پیدایش حیات فرازمینی برای بشر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ESA، آژانس فضایی اروپا با تیتر چیاپس؛ علم شروع می شود به معرفی اجمالی ماهواره شناسایی سیاره های فراخورشیدی دوردست پرداخته و در ادامه آورده است: چیاپس (Cheops) ماهواره مشخص کننده سیاره های فراخورشیدی، در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 (27 آذر 1398) از سکوی پرتاب Spaceport اروپا در گویان فرانسه توسط موشک روسی سایوز به فضا پرتاب شد.

از آن زمان تاکنون، این تلسکوپ شروع به رصد اولین ستاره های خود کرده است.

اکنون که در این فضاپیما، عملکرد نوری تلسکوپ آن، آشکارسازها و قطعات الکترونیکی همگی طبق برنامه ریزی کار می کنند، چیاپس صدها سیاره فراخورشیدی شناخته شده را که بر مدار ستارگان درخشان می چرخند، مطالعه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیاپس شکارچی حیات فرازمینی+فیلم

چیاپس شکارچی حیات فرازمینی+فیلم