مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 08:452020-04-17سياسي

درخواست از جامعه علمی برای ارائه تحلیل های مناسب با وضعیت کووید-19


انجمن ریاضی ایران با صدور اطلاعیه ای از اعضای جامعه علمی کشور و به خصوص اعضای جامعه ریاضی خواسته است تحلیل های مناسب با وضعیت بیماری کرونا و پیامدهای آن در ایران ارائه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اطلاعیه انجمن ریاضی ایران آمده است: شیوع ویروس کرونا (COVID-19) در سراسر جهان و لطماتی که در همه ابعاد انسانی، اجتماعی و اقتصادی به جامعه بشری زده است تمام دانشمندان و مراکز علمی و پژوهشی را به تلاش برای پیدا کردن شناخت صحیح از این ویروس و عملکرد آن و در پی آن، یافتن راه هایی برای مقابله با گسترش این ویروس و کنترل پیامدهای انتشار جهانی آن واداشته است.

در این اطلاعیه با اشاره به لزوم توجه به علوم پایه آمده است: تبعات ناگوار و دردناک پیدایش و گسترش سریع این ویروس، بار دیگر لزوم توجه بیشتر جامعه جهانی و به ویژه دولت ها و حکومت ها را به علوم پایه نشان داده و نقش اساسی این علوم در حفظ و پیشبرد جامعه جهانی را نمایان تر کرده است.

بر اساس آن چه در این اطلاعیه آمده، همراه با تلاش های جمعی دانشمندان در راستای مقابله با این وضعیت، ریاضیدانان نیز با به کارگیری دانش ریاضی و استفاده از شیوه های مختلف مدلسازی و پیش بینی در این عرصه حضور یافته اند تا هم به جامعه پزشکی و هم به مسئولان و تصمیم گیرندگان در درک بهتر وقایع پیش رو و در نتیجه برنامه ریزی و اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از جامعه علمی برای ارائه تحلیل های مناسب با وضعیت کووید-19

درخواست از جامعه علمی برای ارائه تحلیل های مناسب با وضعیت کووید-19