مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 09:252020-04-17اقتصادي

موزه تجهیزات فضایی ایران آماده بهره برداری است/نمایش ماهواره ها و پرتاب گرهابزودی


رییس سازمان فضایی ایران از آماده شدن موزه تجهیزات فضایی ایران خبرداد و گفت: نخستین موزه تاریخچه فضایی کشور از زمان فعالیتش تا کنون در ایستگاه فضایی ماهدشت پس از از بین رفتن ویروس کرونا و برگشت شرایط عادی کشور راه اندازی خواهد شد.

- مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی برگزاری فارس با اشاره به  آماده شدن موزه تجهیزات فضایی ایران گفت: برای نخستین بار در کشور سیر تاریخچه توسعه سازمان فضایی از زمان تأسیس تا به امروز در قالب موزه تجهیزات در ایستگاه فضایی ماهدشت استان البرز راه اندازی شده است و پس از عبور از بحران ویروس کرونا افتتاح خواهد شد.

* بخش داده های ماهواره ای در قالب چاپ عکس های متری به بهره برداری می رسد وی افزود: در فاز بعدی موزه تجهیزات فضایی ایران بخش داده های ماهواره ای در قالب چاپ عکس های متری به بهره برداری می رسد البته باید بگویم در گذشته به دلیل نبود تکنولوژی و سیستم های دیجیتالی داده های ماهواره ای به صورت چاپ مورد استفاده قرار می گرفت.

براری با بیان اینکه مرکز فضایی ماهدشت در سال 1354 به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: قرار است در مراحل بعدی این موزه فضایی گسترش یابد به طوری که تاریخچه فضایی کشور مانند ماهواره ها و پرتاب گرها به نمایش گذاشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه تجهیزات فضایی ایران آماده بهره برداری است/نمایش ماهواره ها و پرتاب گرهابزودی

موزه تجهیزات فضایی ایران آماده بهره برداری است/نمایش ماهواره ها و پرتاب گرهابزودی