مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 13:452020-04-17پزشكي

واکسن و درمان همزمان کووید-19 با اسپری در بینی!


محققان دانشگاه واترلو کانادا در حال تهیه یک واکسن غیر تهاجمی مبتنی بر دی ان ای هستند که از طریق اسپری بینی قابل تحویل است.

- محققان دانشگاه واترلو کانادا در حال تهیه یک واکسن غیر تهاجمی مبتنی بر دی ان ای هستند که از طریق اسپری بینی قابل تحویل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دانشگاه واترلو، محققان دانشگاه واترلو در حال ساخت یک واکسن غیر تهاجمی مبتنی بر دی ن ای هستند که می توان آن را از طریق اسپری بینی استفاده کرد.

این واکسن با استفاده از باکتریوفاژ کار می کند؛ فرآیندی که به واکسن اجازه می دهد در باکتری هایی که در بدن موجود هستند، تکثیر شود و برای هدف قرار دادن بافت ها در حفره بینی و دستگاه تنفسی تحتانی طراحی شده است.

رودریک اسلاوک، استاد دانشکده داروسازی که در طراحی واکسن ها تخصص دارد، می گوید: واکسن مبتنی بر دی ان ای ما پس از اتمام ساخت، به صورت غیرتهاجمی برای کاهش عفونت کووید-19 و افزایش ایمنی بدن در مقابل کروناویروس جدید به صورت یک اسپری بینی قابل استفاده خواهد بود.

این تحقیق ترکیبی از تخصص بسیاری از فناوری های موجود و توسعه یافته توسط گروه من است و ما در حال پیکربندی مجدد آنها برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-19 هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن و درمان همزمان کووید-19 با اسپری در بینی!

واکسن و درمان همزمان کووید-19 با اسپری در بینی!