مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 17:052020-04-17پزشكي

دوره واگیری در بیماران مبتلا به کرونا متغیر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز جمعه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، فرشید عابدی اظهار داشت: یکی از سوالاتی که خیلی پرسیده می شود این است افرادی که بعد از بهبودی، 2 هفته در قرنطینه بودند آیا باز هم واگیرداری دارند و می توانند بیماری و ویروس کووید 19 را منتقل کنند یا خیر.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است معمولا در افرادی که بیماری در حد خفیف یا متوسط باشد طول دوره انتقال ویروس را یک تا سه هفته ذکر کردند بناراین این افراد از زمان شروع بیماری اگر سه هفته گذشته باشد، امکان انتقال بسیار پایین است.

متخصص بیماری های عفونی گفت: توصیه می شود این گروه از بیماران زمان مراجعه به افراد دیگر مانند سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: اما در افرادی که بیماری کرونا در آنها متوسط و شدید است یا بیماران در آی سی یو بودند و بعد ترخیص می شوند طول دوره واگیرداری و انتقال بین سه تا 6 هفته طول کشیده است بنابراین این افراد در صورت ترخیص از زمان شروع بیماری حداقل باید 40 روز بگذرد تا امکان انتقال و واگیری ویروس کووید 19 مرتفع شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: یکی از روش های درمانی که اخیرا در دنیا و کشور ما مطرح شده، روش پلاسما درمانی است و مورد تایید سازمان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره واگیری در بیماران مبتلا به کرونا متغیر است

دوره واگیری در بیماران مبتلا به کرونا متغیر است