مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 06:502020-04-18دانش

یک ستاره دارای شش سیاره کشف شد


محققان دانشگاه ژنو سوییس (UNIGE) در مطالعه اخیرشان با استفاده از طیف سنج سوفی (SOPHIE ) به مدت هفت سال ستاره HD 158259 که در صورت فلکی اژدها بود را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند این ستاره دارای شش سیاره است.

- محققان دانشگاه ژنو سوییس (UNIGE) در مطالعه اخیرشان با استفاده از طیف سنج "سوفی" (SOPHIE ) به مدت هفت سال ستاره" HD 158259 "که در صورت فلکی اژدها بود را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند این ستاره دارای شش سیاره است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، تجزیه و تحلیل دانشمندان دانشگاه ژنو نشان می دهد که ستاره HD 158259 دارای شش سیاره است که یکی از آنها یک سیاره فراخورشیدی فرا زمین است و پنج سیاره دیگر مینی نپتون هستند.

به گفته دانشمندان نسبت این سیارات با یکدگیر بسیار جالب است و این سیارات فاصله فوق العاده منظمی با یکدیگر دارند و این نشانگر نحوه شکل گیری این سیستم است.

فرانسیوس بوچی (Francois Bouchy) استاد گروه نجوم دانشکده علوم ژنو گفت: کشف این سیستم سیاره ای به لطف دستیابی به تعداد زیادی از ابزارهای اندازه گیری و تکنیک های پردازش سیگنال امکان پذیر شده است.

پال ای ویلسون (Paul A.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ستاره دارای شش سیاره کشف شد

یک ستاره دارای شش سیاره کشف شد